Sånt som väcker mitt ha-begär

If only, if only...

Det är nog tur att jag inte är rik ändå, då hade vi fått lov att simma runt i kläder här hemma,
det är väll illa nog redan nu när man får pula in barnens kläder i garderoberna för att det ska få plats, haha.

Dagens Emil

Dagens Emil i Tröja från Ej sikke Lej & Byxor från Newbie by Kappahl.

Rena & fina


Hallå!

Jag vet inte om mamma har berättat det redan men jag har efter nio månaders kamp med mamma äntligen gett upp & börjat ta nappen.
Den är faktiskt helt okej ändå, what was the big deal liksom?
 
//Emil
 
 

Till stan!

Nu ska jag & den här lilla gullungen åka in till stan & träffa Jossan en liten stund, sen åker vi tillbaka till valbo & hämtar Hampus på förskolan, hoppas på en bra dag!
 

What a wonderful world

Gaah, idag har jag blivit galen på Hampus, han har en vilja av stål alltså.
Det är som att vet att han fyllde två förra veckan & nu har bestämt sig för att hamna i trotsåldern & är detta inte det så vill jag inte vara med när han verkligen hamnar i den, kära nån.
Det är bra att han vet vad han vill, önskar bara att man kunde konversera med honom istället för att han ska slänga sig på golvet & skrika & kasta grejer överallt.
 
Åååh, skruttunge, vad jag älskar dig!

5 bilder från Hampus kalas

Nellie- Hampus med en av sina älskade ballonger- Bus med moster.
 
Hampus glasstårta, utsmyckad till en bil... såklart ;) Tårtan gjordes av Hampus morfar & en av hans morbröder!
 
Sånt som man får göra när man är barn ;)
 
Hampus kalaskläder bestod av Ny T-shirt från puma & hans supersnygga Kulör byxor (juniordelen av märket humör).
 
 
 

Grattis prinsen!

V
 

Klädstorlekar

Samma affär, samma storlek... suck.

Liten

Idag slog vi på stort här hemma, hemagjord tacopizza till middag & glass med chokladsås(smält marabou, mums!), känner ni hur det vattnas i munnen bara av tanken på det? Bra.
 
Haha.
 
Ikväll när jag satte på Emil hans pyjamas så slog det mig hur liten han är, eller hur stor Hampus var när han var bebis.
 
Till vänster: Emil 9 månader. Till höger: Hampus 2½ månad.
 
Känner ni igen pyjamasen? Det är stl.68 på den.
Emil kan fortfarande ha stl.62 på byxor, men 68 är det han använder mest, 74 blir förstort så då får man vika upp och ha sig.
När Hampus var som Emil så hade han stl.80, 74 var på gränsen till förlitet, så olika det kan vara!
 

God dag!

Här är det full rulle, vi (läs:jag) kör runt på motorcykeln här hemma & hampus springer för glatta livet. 
Emil tittar på oss som om vi vore idioter, jag förstår varför.
 
Drogad morsa till vänster. Icke drogad morsa till höger. Så fort kan det gå.
 
Vi var såklart tvugna att stanna upp i åkandet för att ta en bild, livet som bloggare alltså...
 

Nyss fick Emil tag på ett gammalt kexpaket vilket inte gillades av storebror, han springer dit fort som attan, sliter av honom förpackningen & säger "Nej, min mat!"...
 
Jag ser två fel i det uttalandet, 
  1. Jag tror nog att det är mitt kexpaket, morsan betalar liksom.
  2. Mat vettefan om det är? Kanske i Hampus värld då.
Äsch, nu ska vi fortsätta leka, sen klä på oss & möta Jossan en snabbis för att sen gå och handla lite till hampus kalas på torsdag, sen hem & städa & sova. Låter bra.
Ciao!

Kvällsbloggning 8/10-12

Vilken jävla helg jag har haft om jag får uttrycka mig så.
Rent känslomässigt alltså.
Vill inte skriva mer än så, men ni som känner mig personligen förstår.
Jag försöker fokusera på det som är lite mindre negativt, som att jag var barnfri i fredags & var iväg och firade en av mina vänner som fyllt år, dock åkte jag hem efter bara 2 timmar (partypinglan Nr.1!)  & igår var barnens pappa, farmor & faster här för att fira Hampus som fyller år på tordag.
 
Nu är jag skittrött, har inte sovit mycket alls den här helgen.
Hoppas på sömn inatt & att jag äntligen kan få må bra snart.
 
 
 
 
 
 

Hämta storebror!

Nu drar vi & hämtar storebror, äntligen!

I just couldn't help myself

 
3 saker som passar in på rubriken :
 
  • Pringles, på en måndag...
  • Ny bloggdesign
  • Lite onlineshopping.
Suck. 
Var det nu man skulle låtsas vara schizofren?

Slut

Orken finns inte, orkar knappt någonting längre. Jag gör det som jag måste , allt annat får vara. Åh, jag orkar inte ha det såhär!
 
 

Yes!

I got my baby back!
 
Vilken tur att Jossan har en sådan duktig & pojkvän som kunde fixa min dator, det var väldigt snällt av honom att lägga ner tid på att göra det!
Det var tydligen några systemfiler som hade hamnat fel, eller något sådant, jag förstod inte så mycket.
Jag har försäkring på datorn men hade jag lämnat in den så hade det tagit mycket längre tid så det här blev mycket bättre.
 
Tack igen Pierre!