Sådär jobbigt

Ni som inte har några barn & bara sitter hemma om dagarna, vad gör ni egentligen?
Har haft det problemet den här veckan jag,
Med Hampus på förskolan 9-14 & en Emil som sover ca 3 timmar av den tiden så blir det ju lite mycket tid för bara mig själv.
Håller på att dö av tristess.
Jag har städat, gått & shoppat i min ensamhet (med sovandes Emil i vagnen), jag har spelat the sims 3, jag har ätit en massa onyttigt som man bara kan när Hampus inte är med, jag har tvättat, jag har läst, och jag har bara suttit & väntat, väntat på att få hämta min skatt på förskolan.
Det blir väll bättre nästa vecka & veckorna som kommer när Hampus kommer att gå normala tiderna, alltså 9-14 tre dagar i veckan.
 
När jag ändå är inne på det, imorse ville Hampus inte alls bli lämnad, han storgrät efter mig & ropade "mamma, mamma!", Usch, vad ont det gjorde i hjärtat att lämna honom sådär! Ville bara springa tillbaka & pussa på honom & aldrig lämna honom till någon, någonsin igen! 
Vilken tur att Emil får barnvakt imorgon så jag, Hampus & Jossan kan åka & bada på parkbadet,
all uppmärksamhet på bara honom, det kommer han att älska! 
 
Dricker läsk i min ensamhet, fml.
 


Jag tog studenten i våras och är nu arbetslös såklart. Jag gör INGENTING om dagarna :( kollar på alla filmer som finna, går promenader med hunden och kollar alla inlägg på bloglovin. Jag DÖÖÖR asså.

2012-09-09 // 14:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback